Linia anticorupție IPM: (022) 78 38 31

Cancelaria IPM: (022) 22 69 41

Linia verde IPM: (022) 22 69 51

Funcții publice vacante

A N U N Ţ cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiilor publice vacante

APROB

Șeful Inspectoratului pentru Protecția Mediului

Ion BULMAGA

,,03” aprilie 2024

A N U N Ţ

cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiilor publice vacante

în cadrul Inspectoratului pentru Protecția Mediului,

șoseaua Hîncești, 53, mun. Chişinău

Web: http://www.ipm.gov.md

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009, Inspectoratul pentru Protecția Mediului anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante:

Inspecţia pentru Protecția Mediului Cahul

Inspector principal - 1 unitate

Inspecţia pentru Protecția Mediului Chișinău

Inspector superior - 1 unitate

Inspecţia pentru Protecția Mediului Rîșcani

Inspector superior - 1 unitate

Inspecţia pentru Protecția Mediului Taraclia

Inspector superior - 1 unitate

Inspecţia pentru Protecția Mediului Glodeni

Inspector superior - 1 unitate(temporar vacantă)

Inspecţia pentru Protecția Mediului Ștefan Vodă

Inspector principal - 1 unitate

Scopul general al funcţiei:

Realizarea controlului și supravegherii de stat în domeniul protecției mediului și utilizarea resurselor naturale în limitele unității administrativ teritoriale ale subdiviziunii, în baza obiectivelor stabilite.

Sarcinile de bază ale funcţiei:

1. Implementarea politicii de mediu, programelor, planurilor naționale și locale de acțiuni, a legislaţiei în domeniul protecției mediului şi utilizării resurselor naturale.

2. Exercitarea controlului și supravegherii de stat în domeniul protecției mediului și folosirii raționale a resurselor naturale.

3. Constatarea faptelor ilicite din domeniul protecției mediului.

4. Calcularea și recuperarea prejudiciilor și altor obligații pecuniare, rezultate din modul de conformare cerințelor cadrului normativ de mediu și funcționării principiului „poluatorul plătește”.

5. Reprezentarea intereselor Inspecției în limita împuternicirilor acordate.

Studii: Superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau master, în domeniul protecției mediului, ecologiei, biologiei, juridice.

Experienţă profesională: Minim 1 an în domeniul protecției mediului sau funcției similare.

Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante:

Condiţii de bază:

• deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;

• studii superioare în domeniul respectiv;

• posedarea obligatorie a limbii române şi limbii oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

• dispunerea de capacitate deplină de exerciţiu;

• nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;

• lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

• nu este privat de dreptul de a ocupa funcţii publice;

• nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică, constatare al Autorității Naționale de Integritate;

• posedarea unei limbi de circulaţie internaţională va constitui un avantaj (la nivel cel puţin intermediar);

• este apt, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice;

• în ultimii 5 ani, nu a fost destituit dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a), b) şi f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cunoştinţe:

• Cunoaşterea legislaţiei în domeniul protecției mediului;

• Cunoaşterea politicilor şi practicilor în domeniul protecției mediului;

• Cunoaşterea de operare la computer: Word, Excel, Pover Point, Internet.

Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare de decizii, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Atitudini/comportamente: diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Bibliografia

• Acte normative pentru funcția de inspector în Inspecțiile teritoriale:

1. Codul contravențional al RM nr. 218 din 24.10.2008;

2. Legea nr.158–XVI din 04.07. 2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;

3. Legea nr.131 din 08.06.2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător;

4. Legea nr.1515-XII din 16.05.1993 privind protecția mediului înconjurător;

5. Legea nr.209 din 29.07.2016 privind deșeurile;

6. Legea nr.440 din 27.04.1995 cu privire la zonele şi fîşiile de protecție a apelor rîurilor şi bazinelor de apă;

7. Legea nr.160 din 22.07.2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător.

Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:

• formularul de participare, indicat în anexa nr.1;

• copia buletinului de identitate;

• copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau specializare;

• documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);

• certificat medical;

• cazier judiciar;

• permis de conducere de categoria B.

Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul de depunere a documentelor pentru participarea la concurs:

• Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este 23 aprilie 2024 inclusiv, ora 1400.

• Locul depunerii documentelor de participare la concurs pentru ocuparea funcţiilor vacante:

mun. Chişinău, șoseaua Hîncești, 53, biroul nr.809, et.8

Inspectoratul pentru Protecția Mediului

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor – Şebolenco Svetlana, şef Secţie resurse umane.

tel.: 022-24-20-73, 060600724

E-mail: resurse_umane@ipm.gov.md

Cheltuielile:

Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Inspectoratul pentru Protecția Mediului, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.

#Inspectorat