Linia anticorupție IPM: (022) 78 38 31

Cancelaria IPM: (022) 22 69 41

Linia verde IPM: (022) 22 69 51

Funcții publice vacante

A N U N Ţ cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiilor

                        APROB

Șeful Inspectoratului pentru 

Protecția Mediului

___________BULMAGA Ion

„__27__”_decembrie___2024

 

 

A N U N Ţ

cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiilor publice vacante 

în cadrul Inspectoratului pentru Protecția Mediului,

str. Șoseaua Hîncești, 53, mun. Chişinău

Web: http://www.ipm.gov.md

 

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009, Inspectoratul pentru Protecția Mediului anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante:

 

Direcția control geologic și resurse funciare

Inspector principal – 1 unitate temporar vacantă

Scopul general al funcției: Controlul de stat asupra folosirii raţionale şi protecţiei subsolului, asigurarea respectării normelor şi regulilor privind efectuarea lucrărilor legate de folosirea subsolului, stabilite de actele legislative şi normative în vigoare.

Sarcinile de  bază ale funcției:

  1. Exercitarea controlului de stat asupra folosirii raţionale şi protecţiei subsolului la sectoarele de subsol atribuite în folosinţă către beneficiari cu asigurarea respectării de către beneficiarii subsolului a actelor legislative şi normative ce reglementează relaţiile în ceea ce priveşte folosirea şi protecţia subsolului, precum şi a documentaţiei tehnice (tehnologice) de proiect.
  2. Exercitarea controlul geologic privind calitatea şi eficacitatea lucrărilor de cercetare geologică a subsolului.
  3. Elaborarea propunerilor şi materialelor privind limitarea, suspendarea ori încetarea dreptului de folosinţă asupra subsolului în cazul nerespectării regulilor şi normelor la folosirea lui.
  4. Participarea la elaborarea proiectelor de acte normative, instrucţiunilor tehnice, normelor şi regulilor în domeniul cercetării, folosirii şi protecţiei subsolului.
  5. Întocmirea rapoartelor şi informaţiilor periodice.

Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul pedologiei, geologiei şi mineritului.

Experiență profesională: Minimum 2 ani în domeniul, pedologiei, geologiei şi mineritului.

 

 

Direcția juridică

Specialist principal – 1 unitate 

Scopul general al funcției: Asigurarea juridică în activitatea Inspectoratului și a subdiviziunilor teritoriale, efectuarea lucrărilor ce țin de perfecționarea legislației, îmbunătățirea calității proiectelor de acte normative, reprezentarea intereselor de drept a Inspectoratului, acordarea asistenței juridice și metodologice subdiviziunilor Inspectoratului.

Sarcinile de  bază ale funcției:

  1. Asigurarea elaborării și avizării proiectelor de acte normative și legislative în domeniul protecției mediului.
  2. Monitorizarea şi evaluarea practicii aplicării legislaţiei în domeniului mediului înconjurător.
  3. Acordarea asistenței juridico-informaționale și practice conducerii Inspectoratului şi a subdiviziunilor acestuia, soluționarea adresărilor înaintate Inspectoratului.
  4. Asigurarea reprezentării Inspectoratului în instanțele de judecată și alte organe, conform împuternicirilor acordate.

Studii: Superioare, de licență sau echivalentul lor în domeniul jurisprudenței.

Experiență profesională: Minimum 1 an în domeniul jurisprudenței.

 

Serviciul sinteze informaționale și relații cu publicul

Specialist principal - 1 unitate

Scopul general al funcţiei: Procesarea și sinteza informației de mediu generată de inspectarea și controlul ecologic de stat în format de rapoarte și note informative, gestionarea fluxului informațional de mediu pe interior și exterior, eficientizarea relațiilor cu publicul, activitate publicitară și de promovare a imaginii IPM.

Sarcinile de bază ale funcţiei:

  1. Să examineze rapoartele de activitate a subdiviziunilor IPM pentru perfectarea rapoartelor generalizate: săptămânale (MM, arhivă), lunare, trimestriale, semestriale, anuale.
  2. Gestionarea fluxului informațional de mediu pe interior și exterior.
  3. Acordarea asistenței informaționale și metodologice subdiviziunilor teritoriale ale IPM.

       4. Organizarea și monitorizarea etapelor de producere, analiză și diseminare a datelor statistice din domeniul de competență.

       5. Elaborarea şi implementarea metodologiilor privind statisticile în domeniu de competență.

Studii: Superioare sau echivalente în domeniul IT tehnologii  informaţionale, în domeniul statistic, economic, sau altul relevant.

Experienţă profesională: 2 ani într-o instituție publică.

 

Inspecţia pentru Protecția Mediului Cantemir

Inspector principal       - 1 unitate

Inspecţia pentru Protecția Mediului Ialoveni

Inspector principal       - 1 unitate 

      Inspecţia pentru Protecția Mediului Orhei

Inspector principal       - 1 unitate temporar vacantă

Inspecţia pentru Protecția Mediului Taraclia

Inspector superior        - 1 unitate

 

Scopul general al funcţiei:

Realizarea controlului și supravegherii de stat în domeniul protecției mediului și utilizarea resurselor naturale în limitele unității administrativ teritoriale ale subdiviziunii, în baza obiectivelor stabilite. 

Sarcinile de bază ale funcţiei:

  1. Implementarea politicii de mediu, programelor, planurilor naționale și  locale de acțiuni, a legislaţiei în domeniul protecției mediului şi utilizării resurselor naturale.
  2. Exercitarea controlului și supravegherii de stat în domeniul protecției mediului și folosirii raționale a resurselor naturale.
  3. Constatarea faptelor ilicite din domeniul protecției mediului. 
  4. Calcularea și recuperarea prejudiciilor și altor obligații pecuniare, rezultate din modul de conformare cerințelor cadrului normativ de mediu și funcționării principiului „poluatorul plătește”.
  5. Reprezentarea intereselor Inspecției în limita împuternicirilor acordate. 

Studii: Superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau master, în domeniul protecției mediului, ecologiei, biologiei, juridice. 

Experienţă profesională: Minim 1 an în domeniul protecției mediului sau funcției similare.

 

Condiţii pentru candidaţii la ocuparea funcţiei publice vacante:

Condiţii de bază: 

  • deţinerea cetăţeniei  Republicii Moldova;
  • studii superioare în domeniul respectiv;
  • posedarea obligatorie a limbii române şi limbii oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; 
  • dispunerea de  capacitate deplină de exerciţiu; 
  • nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;   
  • lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • nu este privat de dreptul de a ocupa funcţii publice; 
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică, constatare al Autorității Naționale de Integritate;
  • posedarea unei limbi de circulaţie internaţională va constitui un avantaj (la nivel cel puţin intermediar);
  • este apt, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice;
  •  în ultimii 5 ani, nu a fost destituit dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a), b) şi f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

 

Cunoştinţe: 

  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniul protecției mediului;
  • Cunoaşterea politicilor şi practicilor în domeniul protecției mediului;
  • Cunoaşterea de operare la computer: Word, Excel, Pover Point, Internet.

Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare de decizii, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Atitudini/comportamente: diplomaţie, creativitate şi spirit de iniţiativă, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

 Bibliografia

●      Acte normative pentru funcția de inspector/inspectoare în Direcția control geologic și resurse funciare:

  1. Codul contravențional al RM nr. 218 din  24.10.2008;
  2. Codului subsolului nr.3 din 02.02.2009;
  3. Codul funciar nr.828 din 25.12.1991;
  4. Hotărârea Guvernului nr.646 din 20.07.2010 cu privire la aprobarea listei substanțelor minerale utile de importanță națională.
  5. Legea nr.158–XVI din 04.07. 2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  6. Legea nr.131 din 08.06.2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător.
  7. Legea nr.1515-XII din 16.05.1993 privind protecția mediului înconjurător;
  • Acte normative pentru funcția de specialist în Direcția juridică:
  1. Codul contravențional al Republicii Moldova nr. 218 din 24.10.2008;
  2. Codul de procedură civilă al Republicii Moldova nr. 225 din 30.05.2003;
  3. Legea nr.158–XVI din 04.07. 2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  4. Legea nr.131 din 08.06.2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător;
  5. Legea nr.1515-XII din 16.06.1993 privind protecţia mediului înconjurător;
  6. Hotărîrea Guvernului nr.548 din 13.06.2018 cu privire la organizarea şi funcționarea Inspectoratului pentru Protecţia Mediului;
  7. Codul silvic nr.887 al RM din 21.06.1996.
  • Acte normative pentru funcția de specialist Serviciul sinteze informaționale și relații cu publicul:
  1. Legea nr.467 din 21.11.2003 cu privire la informatizare şi la resursele informaţionale de stat;
  2. Legea nr. 93/2017 cu privire la statistica oficială;
  3. Legea nr.148/2023 privind accesul la informație de interes public;
  4. Legea nr.158–XVI din 04.07. 2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  5. Hotărîrea Guvernului nr.548 din 13.06.2018 cu privire la organizarea şi funcționarea Inspectoratului pentru Protecţia Mediului.
  6. Legea nr.25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Acte normative pentru funcția de inspector în Inspecțiile teritoriale:
  1. Codul contravențional al RM nr. 218 din  24.10.2008;
  2. Legea nr.158–XVI din 04.07. 2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
  3. Legea nr.131 din 08.06.2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător;
  4. Legea nr.1515-XII din 16.05.1993 privind protecția mediului înconjurător;
  5. Legea nr.209 din 29.07.2016 privind deșeurile;
  6. Legea nr.440 din 27.04.1995 cu privire la zonele şi fîşiile de protecție a apelor rîurilor şi bazinelor de apă;
  7. Legea nr.160 din 22.07.2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător. 

Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:

  • formularul de participare, indicat în anexa nr.1; 
  • copia buletinului de identitate; 
  • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau specializare; 
  • documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative); 
  • certificat medical;
  • cazier judiciar;
  • permis de conducere de categoria B.

Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare). 

Termenul de depunere a documentelor pentru participarea la concurs:

  • Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este 17 ianuarie 2025  inclusiv, ora 1400
  • Locul depunerii documentelor de participare la concurs pentru ocuparea funcţiilor vacante: 

mun. Chişinău, șoseaua Hîncești, 53, biroul nr.809,

Inspectoratul pentru Protecția Mediului

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi primirea documentelor – Şebolenco Svetlana, şef Secţie resurse umane. 

tel.: 022-24-20-73, 060600724

E-mail: resurse_umane@ipm.gov.md 

Cheltuielile: 

Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Inspectoratul pentru Protecția Mediului, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs.